Lancering van de campagne ‘BOB = nul op!’

Print

In 2017 was er bijna elke twee uur een ongeval waarbij een bestuurder onder invloed van alcohol was.

In 2017 waren er 4210 ongevallen met doden of gewonden waarbij een bestuurder onder invloed van alcohol betrokken was. Dat komt neer op 1 ongeval elke 2 uur. Dat aantal daalt elk jaar, maar slechts zeer traag. Het probleem in ons land blijft de sociale norm: nog te vaak durft de Belg niets zeggen als iemand die gedronken heeft nog wil gaan rijden. Om bij te dragen aan een mentaliteitswijziging blijven de BOB-campagnes meer dan ooit nodig. De slogan van dit jaar is kort maar krachtig: ‘BOB = nul op!’

Ambassadeurs geven het goede voorbeeld

De wintercampagne ‘BOB = nul op!’ stelt daarom de boodschap opnieuw scherp: rijden en drinken gaan niet samen. Daarbij zet BOB sterk in op de sociale impact, met ambassadeurs die trots zijn op hun verkeersveilig gedrag. Zo roepen wielrenners Sven Nys en Philippe Gilbert in online video’s op om altijd 100% alcoholvrij te rijden, zeker als je naar een sportwedstrijd gaat. Acteur Christophe Haddad, die in de tv-serie ‘Thuis’ de rol van Bob vertolkt, zet ook graag zijn schouders onder de BOB-campagne. Hij haalt het belang aan om ook bij culturele uitstappen vooraf een veilige thuiskomst te plannen. 

Controles in de PZ Grens

Elke dag hebben wij ploegen op de baan die alcoholcontroles uitvoeren.  Blaas je negatief, dan krijg je misschien een BOB-sleutelhanger.

Sven Nys is BOB en trots erop

Christophe Haddad is BOB en trots erop

Philippe Gilbert is BOB en trots erop